V prosinci nastává období, kdy se finišují všechny plány a většina z nás se už těší na (zaslouženou) dovolenou. Místo postupného zmírňování pracovního tempa byste však měli být ještě chvíli aktivní a připravit se na příští rok. Jak? Několik tipů poradil server Business 2 Community.
Dořešte si svou administrativu
Ačkoliv některé dokumenty, zprávy a prohlášení počkají klidně do začátku nového roku, proč je nevyřešit už nyní, když pracovní shon postupně před Vánoci utichá? Překonejte svou nechuť a nažeňte si práci dopředu. Po svátcích bude mnohem větší pravděpodobnost, že na nějaké úkoly zapomenete a můžete riskovat klidně i pěkně tučné pokuty třeba ze stran finančních institucí. Zkontrolujte si zejména lednové termíny. První měsíc se na vás postupně nabalí nové úkoly a budete se divit, jak rychle ten čas uteče.
Vyřešte náborové plány
Víte, že v dalším roce budete otevírat nové pozice? Máte připravena konkrétní zadání, kompetence a další parametry? A co spolupráce s personálními agenturami? Vědí vaši konzultanti o situaci v následujícím období, aby ji mohli zahrnout i do svých plánů a ušetřili vám tak nadbytečnou administrativu na začátku nového roku? Neodkládejte tento plán až na chvíli, kdy pro vás bude potřeba nových zaměstnanců příliš tíživá.
Administrujte vaše pozměňovací návrhy
Jestliže jste provedli v letošním roce nějaké změny ve vašem podnikání jako je změna obchodní adresy, další akcie nebo odchod člena představenstva, je třeba vše oficiálně administrovat.
Stanovte cíle pro další období
Namísto novoročního předsevzetí začněte už nyní stanovením obchodních cílů pro další rok. Jak se budou zvyšovat prodeje? Na jaké nové trhy chcete cílit? A co vaše obchodní značka? Jak se budete nadále profilovat? Čím konkrétnější cíle si vytvoříte, tím snáze nastavíte kroky k jejich docílení.
Zbavte váš stůl i počítač zbytečného odpadu
Také nemůžete na stole nebo v počítači často něco nalézt? Nyní je čas vyhodit vše zbytečné a začít s čistým stolem/počítačem od dalšího roku nanovo.
Zapojte se do networkingu
Atmosféra je sváteční a Vánoce klepou na dveře. V tomto období je snad většina z nás ve slavnostní náladě, a to je ideální čas pozvat klienty i další obchodní kontakty na kávu nebo oběd. Nesnažte se ale o nějakou obchodní agendu, jednoduše jen utužujte vzájemné vztahy. Možná budete překvapeni, co se všechno dozvíte.
Pište, pište, pište
Máte-li firemní blog, a jsem si jistá, že pro mnoho firem je v rámci content marketingu důležitým prvkem, pak určitě víte, že nikdy není dostatek času na to, abyste v klidu vyprodukovali plnohodnotný post. Pokud máte pár do konce roku pár hodin času, vyhraďte je právě této činnosti. Sedněte si k počítači a pište. Nezáleží na tom, kolik toho zvládnete. Třeba ale nakonec napíšete dostatek článků, které pokryjí klidně celý začátek nového roku.
Další položka odškrtnuta. Co dalšího zbývá, abyste do roku 2014 vstoupili s čistým štítem?
-bn-