Co dělat, když se na vás na konferenci někdo nalepí

Ilustrační snímek

Nejste extrovert, který si užívá místnosti plné cizích lidí, s nimiž si může popovídat? Pak rozhodně nejste sami. Konference a další networkingové akce navštěvuje řada lidí, jako jste vy, kteří mají jisté obavy z navazování vztahů s novými lidmi. Snadno se vám proto může stát, že vás osloví nesmělý člověk, který se vás pak bude držet celý večer.

V takové situaci musíte vy svou nesmělost překonat. Jak to ale udělat tak, abyste dotyčného neurazili a sami se necítili nepříjemně? Server Harvard Business Review doporučuje následující taktiky.

1. Představte ho někomu dalšímu

Po krátkém rozhovoru již budete vědět, kdo daný člověk je, čím se zabývá, kde pracuje či odkud pochází. Pokud tedy na dané akci již někoho znáte, možná vás napadne, komu dalšímu byste jej mohli představit. Až tak učiníte, můžete se omluvit a vzdálit.

2. Zeptejte se, s kým dalším byste se mohli seznámit

Možná ten člověk není tak zoufalý, jak si myslíte. Zkuste se jej zeptat, zda již na dané akci byl v minulosti nebo navštěvuje podobné akce, a tudíž i zná některé další lidi v sále. Zkuste přímou otázku: „Je tu někdo, o kom si myslíte, že bych se s ním měl seznámit?“. Pak můžete požádat o představení nebo se pokusit o navázání kontaktu s doporučenou obou sami.

3. Vytvořte tým

Pokud je cílem vás obou seznámit se na dané akci s novými lidmi, spojte síly. Domluvte se, že společně oslovíte další účastníky. Zkuste větu: „Plánoval jsem, že oslovím tu skupinu lidí vedle nás a představím se jim, chcete se ke mně přidat?

4. Vysvětlete své osobní plány na večer

Poděkujte dotyčnému za za přínosné popovídání a řekněte mu, že se nyní přesunete k někomu dalšímu. Nemusíte se bát, že to bude nezdvořilé. Stručně vysvětlete, že vaším cílem pro dnešní večer je zlepšit se v networkingu. Řekněte například: „Mým cílem je seznámit se na každé akci alespoň se třemi novými lidmi.“ Tím dáte najevo, že vám dotyčný nijak nevadí, jen chcete více pracovat na sobě.

-kk-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review