Nepřekrucujte fakta, netajte důležité informace a nevymýšlejte si, i když k tomu můžete mít dobrý důvod. Budujte prostředí otevřené komunikace.
3. Nevymlouvejte se na firemní politiku a nadřízené
Když musíte učinit složité rozhodnutí, přistupujte k němu sami za sebe. Pokud souhlasíte s určitou firemní politikou, vysvětlete svým lidem proč. Stejně vyjádřete i svůj případný nesouhlas a buďte připraveni zastat se svých lidí.
4. Nepronásledujte své podřízené
Nespoléhejte na kamery, software pro sledování aktivit na internetu a podobné způsoby špehování zaměstnanců. Raději rozvíjejte principy loajality a důvěry.
5. Nekoukejte přes rameno zaměstnancům, kterým delegujete své úkoly
Nedelegujte část svých úkolů jen proto, abyste mohli sledovat, jak je vaši lidé plní. Rozvíjejte osobní odpovědnost svých lidí a umožněte jim uspět.
6. Nezastrašujte
Zastrašování jako forma motivace nemůže dlouhodobě fungovat. Dobrý lídr vytváří pozitivní pracovní prostředí, na němž mohou lidé využít svou energii k smysluplné činnosti.
7. Nepožadujte nesplnitelné
Nenuťte své lidi k nesplnitelným výkonům jen proto, že je na vás vyvíjen tlak shora. Vyjednávejte se svými nadřízenými a hledejte cesty, jak splnit jejich požadavky reálnou cestou.
8. Nepožadujte neetické chování
Nestavte své lidi do situací, kdy by se museli zachovat neeticky. Umožněte jim, aby poskytovali vynikající pracovní výkony a mohli mít ze své práce dobrý pocit.
9. Nenuťte zaměstnance volit mezi prací a rodinou
Snažte se o maximální pružnost a lidskost v otázce dovolených a pracovní doby. Nastavíte-li příliš nepružná pravidla, nemůžete se divit, že je zaměstnanci budou porušovat.
10. Nevyžadujte po zaměstnancích mnohem více, než děláte vy
Pokud například váš podřízený pracuje celou noc na dokončení projektu, nedělejte nic z toho, že přijde druhý den ráno o chvíli později.
-kk-
Zdroj: American Management Association - portál Americké manažerské asociace (AMA)