1) Budoucí manažeři musejí být rozvíjeni a připravováni na to, že budou muset plánovat, delegovat a hodnotit. Pro bývalé specialisty jsou to zcela nové kompetence, které se musí naučit. Platí však, že cena důkladného školení se firmě mnohokrát vrátí.
2) Organizace by své nové manažery také měla poslat zpátky do školy. Dnes je na výběr z mnoha vzdělávacích programů určených právě pro vedoucí pracovníky. Kurzy o základních administrativních úkonech mohou být také užitečné, ať už se jedná o účetnictví, správu databází nebo etiku a obchodní právo.
3) Novým manažerům velmi prospět také mentoring. Úspěšné organizace to dobře vědí. Mentor ani nemusí být seniorní lídr, může to být prostě jen někdo z jiného oddělení, kdo je o úroveň nebo dvě nad mentorovaným. Manažeři by každopádně měli trávit čas se svými kolegy na stejné úrovni řízení, aby si mohli promluvit o praktických manažerských záležitostech, především co se lidí a nejrůznějších systémů týče.