Vychovejte si ve firmě vlastního ředitele

Výběr vrchního ředitele je pro každou firmu velkou událostí. Ale přitom si každý musí svůj názor nechat pro sebe. Při rozhodování se většinou zavřou ti nejpověřenější do zasedací síně a tajně jednají. Když se ovšem ve společnosti mění ředitelé jako na běžícím pásu, mělo by se zjistit, kde je problém, zda v kandidátech, nebo v samotném vývěrovém řízení.

Aby byl proces výběru úspěšný, měla by společnost vědět, že nejlepší zdroj kandidátů je ona sama. Proto mnoho společností dnes přistupuje k tomu, že stanoví manažerský vývojový program, do kterého zahrne například pět nejlepších zaměstnanců a z nich pak volí ředitele. Společnost je tímto způsobem připravená na náhlé odchody lidí z vedoucích funkcí. Má za ně hned koho dosadit a navíc zase nabízí uvolněná místa dalším.  Kandidáti, které si vypipláte uvnitř společnosti, kromě toho budou vědět, jaké jsou jejich dlouhodobé i krátkodobé cíle a strategie.

V některých společnost se velmi osvědčilo, že do programu pro budoucí manažery obsadili outsidery firmy. Z mnoha z nich se stali velice schopní vedoucí.

-pk-

Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Zobrazit přehled článků ze zdroje Bloomberg Businessweek