Jenže pravidla jsou od toho, aby se (někdy) porušovala. Právě to poslední je toho příkladem. Kdo alespoň někdy nezariskuje, nic nezíská. Založení vlastní firmy je samo o sobě rizikem. Článek přináší rozhovory se třemi podnikateli, kteří se s riziky musí potýkat denně.
Schopní manažeři dokáží rozlišit zbytečné („hloupé“) riziko od toho, které by mohlo za určitých okolností přinést zisk. Při snaze o odlišení těchto dvou typů rizik by se měli manažeři řídit podle následujících zásad: * Zkuste zjistit, jaké nejhorší následky by mohly nastat, kdybyste toto riziko podstoupili. Jestliže by tyto následky nějak výrazně poškodily firmu, pak je toto riziko zřejmě zbytečné. * Případná rizika důkladně prozkoumejte. * Vyhledejte radu. Můžete si najmout poradce, prodiskutovat dané riziko se svými zaměstnanci nebo s přítelem či kolegou. * Zeptejte se sami sebe, jestli byste si v budoucnu nevyčítali, že jste toto riziko nepodstoupili. * Zkuste si odpovědět na otázku „Co je větší riziko? Využít této příležitosti, nebo jí nevyužít?“ Jestliže se vám zdá, že větším rizikem by bylo příležitost promarnit, na nic nečekejte.