Opravdu umíte tak dobře delegovat, jak si myslíte? Raději s přesvědčte, že se nedopouštíte níže uvedených chyb. Upozornil na ně The QuickBase Blog.
1. Delegujete bez ujasnění vašich očekávání
Když sdělíte podřízenému svá očekávání ohledně delegovaného úkolu, nezapomeňte se ujistit, že vám rozumí. Nedelegujte nic, aniž byste specifikovali, jak má vypadat výsledek.
2. Delegujete bez sledování pokroku daného zaměstnance
Předpokládat, že vše půjde automaticky podle vašich představ, je naivní. Pravidelně se proto přesvědčujte, jak vaši podřízení postupují s delegovanými úkoly. Nebuďte líní.
3. Tváříte se, že delegujete, ale ve skutečnosti nedelegujete
Často se stává, že manažer příliš zainteresovaný do určitého projektu jej nedokáže pustit z hlavy a i když jej deleguje někomu jinému, neustále jej kontroluje a dokonce dělá část práce stále sám. Pak ovšem vznikají spory o odpovědnost. Pokud tedy něco delegujte, nepracujte na tom.
4. Nedelegujete, protože si myslíte, že když můžete něco udělat sami, musíte to udělat
Tento pocit je přirozený, dlouhodobě však vede k zahlcení manažera a frustraci podřízených. Jako manažer se soustřeďte na oblasti, které vaší organizaci přinášejí největší hodnotu.
5. Delegujete špatným zaměstnancům
Nepodceňujte výběr správného člověka, který bude mít odpovídající talent a dovednosti. Neřiďte se jen tím, kdo by daný úkol měl dělat z titulu své pozice.
-kk-