Angažovaní zaměstnanci vám přinesou peníze

Ilustrační snímek

Nyní je již jasné, že firmy, které se vyznačují vysokou angažovaností svých zaměstnanců, dosahují v průměru o 27 % vyšších zisků. Jejich prodeje jsou o 50 % vyšší a loajalita jejich zákazníků je vyšší o stejné procento. Jejich produktivita je téměř o 40 % vyšší než produktivita průměrná. Vyplývá to z průzkumů společnosti Gallup, která se zabývá výzkumy a poskytuje konzultace v oblasti výkonnostního managementu. Web business2community.com tvrdí, že pro skutečně angažované zaměstnance je nezbytné odpovídající ocenění. Taková ocenění zaměstnanců totiž posilují firemní hodnoty a pomáhají vám ukázat, jaké chování chcete u svých zaměstnanců podporovat.

Výhody vysoké angažovanosti

V osmdesátých letech minulého století to bylo především o kvalitě produktu a řízení procesů. O dekádu později, po roce 1990, se důraz přesunul na programy typu Six Sigma. A konečně dnes už většina firem ví, že to, co přináší skutečně vysokou návratnost vložených investic, je zavedení programů odměn a motivace zaměstnanců. Když zaměstnanci nejsou spokojení, budou častěji absentovat a když už budou v kanceláři, nebudou dosahovat takové produktivity, jaké by mohli. Takoví zaměstnanci pak také firmu častěji opustí. Hledání nových zaměstnanců o 50 % častěji je tedy další z negativních důsledků nízké angažovanosti zaměstnanců.

Vybudujte angažovanost pomocí vhodné firemní kultury

Nyní, když jsme viděli několik faktů a čísel, vás určitě bude zajímat, jak angažovanost vlastně posílit. Je třeba:

1) znát své pracovníky,
2) budovat důvěryhodný leadership a strategii,
3) vhodně a stabilně komunikovat,
4) inspirovat ostatní k dosahování cílů a ocenit je, když se jim to podaří.

Musíte tedy především pochopit, co motivuje vaše zaměstnance. Jde o faktory týkající se firemní kultury i psychologie každého jednotlivce. Vaše dovednosti lídra a přijetí firemních hodnot za své, to oboje vám pomůže získat si důvěru zaměstnanců. Správná a dostatečná komunikace zase zvyšuje povědomí, které nakonec vede k vytvoření kultury, kde jsou úspěchy dostatečně oceňovány.

-jk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com