Pod tlakem každodenní práce někdy vedoucí pracovníci lehce přehlédnou vliv svých slov a činů na kolegy nebo podřízené. Čas se stal v obchodním světě vzácnou komoditou. Schopnost respektovat čas druhých proto může být klíčem k lepšímu byznysu. Shodla se na tom alespoň většina vyšších manažerů v americkém průzkumu společnosti NFI Research. „Kdyby si každý dokázal vážit času druhých jako toho svého, bylo by na pracovištích mnohem více zdvořilosti,“ uvedl jeden z respondentů.
„Lidé jsou příliš zaneprázdnění na to, aby mohli být i zdvořilí,“ uvedl další. Přispívají k tomu i moderní komunikační nástroje, jako je e-mail nebo instant messaging. Vedle respektování času druhých označili respondenti i další způsoby, jak podpořit svůj byznys. Zmínili efektivnější organizaci porad a dochvilnost. Zdvořilost na pracovišti lze zvýšit pomocí malých, ale významných kroků:
- Mějte cíl. Stanovujte termíny. Držte se svých témat.
- Telefonujte zpátky.
- Při konferenčních hovorech nepřerušujte rozmluvu druhých.
- Odpovídejte na e-maily.
- Vyvarujte se jakýchkoli překážek v uznání a respektování druhých.
Pracoviště je místem, kde lidé tráví významnou část svých životů. Mělo by proto být také místem, na kterém chtějí být.
-kk-