Vlastnosti, které musíte prokázat, pokud se ucházíte o manažerskou pozici

Jaké vlastnosti má dobrý manažer? A jaké charakteristiky musíte prokázat, když se chcete úspěšně ucházet o manažerskou pozici?

Ilustrační snímek

Server britského veřejnoprávního média BBC uvádí, že každý, kdo se chce stát manažerem, musí prokázat, že má tyto čtyři vlastnosti:

Komunikační dovednosti

Vzhledem k tomu, že vedení lidí je z 90% o komunikaci, je zcela zásadní, aby měl každý manažer skvělé komunikační dovednosti. Musí se umět přizpůsobit člověku, se kterým zrovna mluví. Musí také umět komunikovat nepříjemná témata a nadchnout lidi kolem sebe pro určitou vizi nebo nápad.

Týmový duch

Týmová práce je alfou i omegou úspěchu kteréhokoliv manažera. A protože dobrý manažer je především plnohodnotným členem svého týmu, musí prokázat už při výběrovém řízení na týmového vedoucího smysl pro týmovou práci.

Organizovanost

Člověk, který nemá pořádek ve svých záležitost a neumí si zorganizovat svoji práci, těžko může organizovat práci někoho jiného. Dobrý manažer by tedy měl být organizovanou osobou se smyslem pro pořádek a efektivní plánování.

Pozitivní přístup

To nejdůležitější nakonec. Manažer si vždy musí udržovat pozitivní přístup. Nesmí propadat frustraci a musí se snažit najít řešení i tváří v tvář těžkým překážkám. Jedině tak dodá svému týmu dostatek energie a iniciativy efektivně čelit všem výzvám, které na něj čekají.



-mm-

Zdroj: BBC - zpravodajský server BBC
Zobrazit přehled článků ze zdroje BBC