Možnost rozvoje
Zaměstnanci často propadají frustraci, pokud stagnují na jednom místě, nikam se neposouvají a nevidí žádný vývoj v budoucnu. Je nutné takovým pracovníkům nabídnout možnost rozvoje, podpořit jejich inovativní nápady a dát jim prostor k určitému posunu a změně statusu quo. Pamatujte, že stagnace je často fatálním spouštěčem demotivace, a pomozte pracovníkovi realizovat se způsobem, jakým chce.
Vize a hlubší smysl
Podle McKinsey & Company řada pracovníků po určité době ztrácí z dohledu širší kontext i hlubší smysl své práce. Základem motivace lidí je jejich víra, že dělají něco, co dává smysl. Pokuste se proto pracovníka motivovat tím, že v něm opět probudíte pocit smysluplnosti a hlubšího významu toho, co dělá. Připomeňte si základní hodnoty vaší společnosti a pomozte vaším podřízeným na práci najít něco, co je skutečně baví.
Vyvážení osobního a pracovního života
Demotivace často vychází z nevyřešeného vyvážení pracovního a osobního života. Vycházejte v tomto ohledu vašim podřízeným vstříc a nabídněte jim flexibilní možnosti tyto dva mnohdy nesourodé světy spojit tak, aby se necítili ochuzení o osobní vyžití. Nabídněte jim benefity, které mohou využít ve svém volnu, se svými přáteli a s rodinou, a případně organizujte firemní akce, na které mohou přijít i s dětmi a podobně.
-mm-