Příliš vágní definice cílů
Podle Addicted2Success je jedním z nejčastějších problémů až přespříliš vágní a neurčitá definice cílů. Aby se zaměstnanci mohli na své cíle zaměřovat, musí být zcela konkrétní a měřitelné. Stejně tak je nutné, aby každý z pracovníků věděl, jakou roli v cestě za těmito cíli sehrává a co se od něj konkrétně očekává.
Nedosažitelné cíle
Dalším častým nešvarem, často v obchodních týmech, je nastavení přehnaně ambiciózních cílů. Manažeři mají za to, že čím vyšší metu nastaví, nehledě na její nedosažitelnost, tím úspěšnější daný tým bude, i když na určený cíl nakonec nedosáhne. Realita je ovšem taková, že pokud jsou nastavené cíle příliš vysoko a pracovníci vidí, že jich není možné dosáhnout, vede to akorát k jejich frustraci, demotivaci a ztrátě výkonnosti.
Absence jakékoliv vize
K motivování pracovníků, aby se cílů skutečně snažili dosáhnout, nestačí pouze cíle nastavit a případně určit nějakou finanční odměnu, kterou za dosažení těchto met pracovníci dostanou. Úkolem manažera je nadchnout pracovníky pro společnou vizi. Vámi nastavované cíle by měly být úzce spjaté s určitou vizí budoucnosti, pro kterou své podřízené nadchnete a ve které nechybí vize na osobní rozvoj pracovníků a na lepší pracovní či platové podmínky v budoucnu.
-mm-