Letní počasí již přišlo i do Česka. Sny zaměstnanců o nicnedělání na pláži tak začínají dostávat reálné kontury stejně jako obavy manažerů o klesající letní produktivitu. Server Forbes.com proto zveřejnil praktický návod, jak si letos lépe zorganizovat dovolenou a být v práci produktivnější.
Plánujte se svým šéfem
Začněte tím, že si porovnáte diáře se svým nadřízeným a dohodnete se, kdy bude pro vaši dovolenou nejvhodnější doba. Pak se zaměřte na plánování dílčích důležitých aktivit, kterým se chcete v průběhu léta věnovat. Když například přijedou na návštěvu vaši přátelé a budete s nimi chtít jít na oběd, přijďte příslušný den do práce dříve. Ukažte svému šéfovi, že umíte plánovat svůj čas pružně a nechcete se v létě nijak vyhýbat práci.
Plánujte se svými dětmi
Pokud máte děti, jistě víte, jak důležité je naplánovat letní aktivity jim. I když budou o prázdninách vyžadovat více vaší pozornosti, neměli byste si je vodit do kanceláře ani desetkrát denně řešit jejich telefonáty. Jejich čas proto plánujte co nejdetailněji, na druhou stranu však počítejte i s možností, že plány bude třeba měnit. Připravte se na to, že i o dovolené může být třeba, abyste nějakou pracovní záležitost vyřešili z domova. Snažte se však pracovat skutečně jen v nejnutnějších případech.
Plánujte sami se sebou
V létě se vám může stát i to, že nebudete mít příliš práce. Vaši nadřízení se nebudou v období dovolených chtít pouštět do nových projektů a důležitá rozhodnutí se přesunou na podzim. To však neznamená, že si nemůžete najít práci sami. Hledejte si informace k chystaným projektům nebo se zaměřte na své resty – jistě jich nemáte málo.
-kk-