Chcete motivovat své zaměstnance k lepším výkonům? Pak se jich ptejte, co by jim pomohlo k tomu, aby měli svou práci raději. Na serveru Inc.com to alespoň radí Melinda Zetlinová, prezidentka Americké společnosti žurnalistů a autorů. „Jestliže můj přístup funguje v případě novinářů a spisovatelů na volné noze – skupiny svobodomyslných, vysoce inteligentních a často také hašteřivých lidí – velmi pravděpodobně to bude fungovat i u vašich zaměstnanců,“ říká Zetlinová.
Položte tedy svým zaměstnancům následující tři otázky.
Proč tady pracujete?
Pokud vaši lidé pracují jen pro peníze, máte problém. Přemýšlejte, co můžete dělat jinak, aby se více snažili. Domluvte se na cílech, které je třeba splnit, a začněte tím, že zajistíte potřebná školení a odměny za dosažení těchto cílů.
Co mohu pro vás udělat já osobně?
Své lidi můžete minimálně veřejně pochválit nebo jim umožnit, aby veřejně mluvili o tom, na čem pracují. Jasný signál, že vedení zajímá práce podřízených, je velmi důležitý.
Mohu vám dát samostatný projekt?
Lidé věnují více energie práci na věcech, které považují za své vlastní a mohou je samostatně řídit. Není třeba říkat jim, co mají dělat. Naopak je nechte, aby přicházeli s vlastními cestami řešení projektů.
-kk-