Tři metody, které vizionářům pomáhají přijít s neotřelými a efektivními nápady

Někdy se může zdát, že vizionářští lídři jednoduše sypou zajímavé a originální nápady z rukávu. Většina z nich ale využívá následující tři efektivní metody, které jim s generováním nových nápadů pomáhají. Zjistěte, o jaké metody se jedná, a naučte se je používat také – i když třeba pouze jako doplněk efektivního vedení malého týmu.

Ilustrační snímek

Popis těchto tří metod uveřejnil web Entrepreneur.com.

Zpět k základům

Jedná se o metodu, jak polemizovat se zavedenými principy a konvenčními pravdami, jejíž základy položil už Aristoteles, ale kterou využívají také moderní filozofové nebo byznysmeni, jako například Elon Musk. Hlavní myšlenkou tohoto principu je, že se komplexní problém vezme a rozloží se na ty nejelementárnější, nejjednodušší pravdy, na jejichž základě se pak vybuduje nová myšlenka. Inovativní lídři, kteří tohoto principu využívají, si tak pokládají otázku: jaké základní principy za tímto problémem nebo konceptem stojí? Tyto principy pak očistí od všech předsudků, zkušeností a domněnek a na jejich základě se na celou problematiku pokusí podívat z nové, neotřelé perspektivy.

Kolektivní inteligence a kreativita

Dobří a inovativní lídři umějí efektivně využívat inteligenci, znalosti a kreativitu kolektivu kolem sebe. Pokud se jako lídr snažíte přijít s řešením nějakého problému nebo s určitým novým nápadem, máloco vám dodá tolik inspirace a podnětů, jako lidé kolem vás. Máte dvě možnosti. Zaprvé buď cíleně požádat určitou skupinu (například svůj tým), aby se pokusila kolektivně přijít s nějakým řešením – v takovém případě můžete zorganizovat setkání, kde se o věci pobavíte nebo kde proběhne týmový brainstorming. Druhou variantou je získávat inspiraci od ostatních neoficiálně. Tedy tak, že se jednoduše budete bavit s lidmi ve svém okolí (o daném problému nebo klidně o obecných tématech) a budete naslouchat tomu, co k tématu říkají.

Nástroje umělé inteligence

Moderní nástroje umělé inteligence, jako je například ChatGPT, mají stále k dokonalosti daleko. Jednu věc ale umí skvěle – nabídnout vám podněty k zamyšlení. Hledáte inspiraci, nedaří se vám přijít s neotřelými nápady nebo máte kreativní blok? Zkuste se o tématu pobavit s nějakým chatovacím nástrojem, který vám může vygenerovat různá témata nebo zajímavé body, od kterých se můžete při svém přemýšlení odrazit. Už je pak jenom na vás, jak s těmito nápovědami naložíte.

 

-mm-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com