Na následující nezbytné vlastnosti vedoucích pracovníků upozornil server All Business.
Emoční rovnováha
Schopnost udržet emoce na uzdě a používat je k svému prospěchu a efektivní komunikaci s ostatními je základním předpokladem vedení týmu lidí. Mylná je představa některých lidí, že vedoucí by měl vždy být stoicky klidný. Vedoucí naopak reaguje svými emocemi přiměřeně. Ve vhodných situacích se dovede nadchnout, někdy umí být přiměřeně přísný, aby dosáhl kýženého úspěchu, a při komunikaci s podřízenými je dovede pro určitou věc nabudit.
Konzistentnost jednání
Stejný přístup ke všem zaměstnancům, neměnné postoje a dodržování priorit firmy. To vše jsou vlastnosti, které nutně dobrý vedoucí pracovník musí mít. V žádném případě by neměl být náladový a nevyzpytatelný. Měl by umět jasně definovat, co od zaměstnanců chce, a měl by nastavit jasná kritéria, podle čeho a jak budou hodnoceni.
Víra ve vlastní schopnosti
Sebevědomí je u vedoucího pracovníka absolutní nutností. Manažer totiž musí mít respekt podřízených a přirozená autorita není bez zdravého sebevědomí možná. Jedním z hlavních úkolů vedoucího je inspirovat podřízené a přenést na tým svou vizi a nadšení.
Pokud manažer nevěří ani sám sobě, těžko může o své pravdě přesvědčovat někoho jiného. S vírou ve své vlastní schopnosti se také pojí jiné důležité sekundární vlastnosti nutné pro výkon pozice vedoucího: rychlost rozhodování, správný úsudek či efektivní a rychlý způsob jednání.
-mm-