Desatero konstruktivního nesouhlasení

Ilustrační snímek

I konflikty mohou být konstruktivní a přinášet inovativní řešení. Manažeři by proto neměli apriorně odmítat nesouhlas, ale naopak se obklopovat lidmi, kteří dokáží vést vášnivé diskuse, než se shodnou na konečném řešení. Několik praktických tipů jak na to přinesl server Business & Legal Resources.

  1. Přidělte některému ze členů vašeho týmu roli ďáblova advokáta, který vám bude oponovat.

  2. Požádejte část svého týmu, aby uvažovala jako vaše konkurence.

  3. Určete pravidla „konstruktivního nesouhlasení“, které budete v týmu praktikovat za účelem odhalování nových způsobů řešení problémů.

  4. Zajistěte transparentní rozhodování na základě toho, na čem se společně dohodnete.

  5. Zajistěte ve svém týmu širokou škálu způsobů uvažování, dovedností a zkušeností.

  6. Pokládejte otázky bez toho, abyste hned vyjadřovali svůj názor.

  7. Chcete-li upřímnou zpětnou vazbu, naučte se přiznávat vlastní chyby.

  8. Skutečně naslouchejte svým lidem a pracujte s jejich návrhy.

  9. Učte se dávat najevo svou pozornost pomocí řeči těla.

  10. Jasně popište chování, které budete vyžadovat při diskusi (konstruktivní konflikt) a po skončení diskuse (společný závazek).

-kk-

Zdroj: BLR.com - americký portál věnovaný rozvoji lidských zdrojů, bezpečnosti práce a odměňování
Zobrazit přehled článků ze zdroje BLR.com