Nedodržování termínů a zmatek v prioritách
Stává se vám často, že členové týmu nedodržují termíny? Pak to může být znamení, že jim chybí vedení nebo jasná prioritizace úkolů. Jako vedoucí byste měli nabídnout podporu při plánování aktivit a při time-managementu.
Snížená kvalita práce
Jak uvádí Harvard Business Review, přílišná volnost může vést k tomu, že jednotlivci ztrácejí přehled o standardech kvality, které očekáváte. Přestože je důležité dát lidem důvěru, je třeba je také pravidelně informovat o kvalitativních požadavcích a ujišťovat se, že standard kvality neupadá.
Nedostatek komunikace
Jestliže tým neinformuje o stavu projektů nebo vám není schopen poskytnout pravidelnou zpětnou vazbu, může to znamenat, že na jejich samostatnost spoléháte až přespříliš. Zavedení pravidelných check-inů či meetingů může pomoci udržet přehled o tom, co se děje a v jaké fázi projekty jsou.
Rozpad týmové soudržnosti
Když členové týmu pracují příliš nezávisle, může dojít k oslabování spolupráce a týmového ducha. Tím může trpět celková efektivita, protože jednotlivci nejsou na stejné vlně a nepanuje mezi nimi atmosféra sounáležitosti. Pravidelná týmová setkání nebo sdílené projekty mohou pomoci pocit soudržnosti znovu nastolit.
Pocit přetížení jednotlivců
Přílišná autonomie může vést k tomu, že lidé mají pocit, že musejí zvládat vše sami. Pokud někteří členové vykazují známky stresu či přetížení, je možné, že jim chybí jasnější struktura a podpora v rozhodování.
-mm-