Tento text vychází z textu na blogu Briana Tracyho – BrianTracy.com.
Podporujte v ostatních lidech jejich nejlepší vlastnosti
Dobrý manažer je ten, který dovede v ostatních vidět to nejlepší. A který v lidech kolem sebe to nejlepší i podporuje. Naučte se nekritizovat lidi kolem sebe (a především své podřízené) kvůli tomu, co neumí a co jim nejde, a naopak je chvalte za to, co jim jde. A podporujte je v rozvoji dovedností a vlastností, které dotyčné činí unikátními.
Jděte ostatním příkladem
Dobrý manažer vždy musí jít příkladem. S vedením lidí je to podobně jako s rodičovstvím – nezáleží ani tolik na tom, co říkáte, ale především na tom, jak se chováte. Jak děti, tak i podřízené totiž nejlépe ovlivníte svým vlastním příkladem.
Jasně podřízeným komunikujte své priority a požadavky
Častou chybou u manažerů je neschopnost jasně komunikovat, co po svých podřízených chtějí. Komunikace s podřízenými musí být zcela jednoznačná. A stejně tak jim musíte i jasně dát najevo, jaké jsou klíčové body vašeho plánu, jaké přesně po nich máte požadavky a také na jaké priority se mají zaměřovat.
Udržujte si pozitivní a konstruktivní přístup za každých okolností
I když se celý svět kolem sesypává, manažer musí stále být ten, kdo si udržuje pozitivní přístup a snaží se vždy nacházet tu nejlepší cestu ven z krize. Udržujte si pozitivní přístup, naučte se čelit stresu a frustraci a učte své podřízené vždy být nad věcí.
-mm-