Tento seznam chybných představ vychází ze článku na webu BBC.com.
Manažeři to mají lehké, protože jen rozdávají úkoly
Toto je jeden z nejčastějších mýtů, které o manažerech vládnou. Být manažerem je mnohem komplexnější úděl než jenom pouhé rozdávání úkolů. Manažer musí mít skvělé komunikační dovednosti a musí umět své podřízené motivovat a inspirovat. Mimo jiné má také zodpovědnost za práci svého týmu a psychicky tak manažerská pozice bývá o mnoho náročnější, než pozice řadového zaměstnance.
Nejlepší manažer je ten, kdo s podřízenými udržuje přátelské vztahy
Být se svými podřízenými za dobře je určitě dobře. Nic se ale nemá přehánět – a to platí i v tomto případě. Manažer by neměl být příliš velký „kamarád“ se svými podřízenými, jelikož takový stav narušuje vzájemné vztahy. Manažer by pak mohl přehlížet u podřízených některé věci, které by přehlížet neměl, a naopak podřízení by se mohli snažit přátelství s nadřízeným využít určitými způsoby ve svůj prospěch.
Manažerem se člověk se musí narodit, nelze se to naučit
I když je pravda, že někteří lidé mají k vedení lidí od přírody lepší predispozice, určitě se dá naučit být dobrým manažerem. Dokonce lze říci, že určité věci se musí naučit skutečně každý – i ten, kdo má vedení lidí „od přírody“ v krvi. Věcí jako manažerské techniky, projektové řízení, komunikační dovednosti, pracovní právo nebo psychologie jsou zkrátka věci, které se bez cíleného teoretického studia naučit nemůžete.
Existuje jeden správný způsob, jak vést lidi
Mnoho aspirujících manažerů má tu představu, že si zkrátka přečtou několik knih o vedení lidí, najdou si styl, který jim je blízký, ten se naučí a aplikují. A tím že to končí. Protože jsme ale každý jiný, fakt je ten, že každý manažer si musí vybudovat svůj vlastní, autentický styl, který odpovídá jeho osobnostním charakteristikám. Můžete se určitě u lidí, kteří vám svými manažerskými dovednostmi imponují, do určité míry inspirovat. Ale pokud se budete snažit příliš důsledně okopírovat jejich manažerský styl, budete působit neautenticky.
-mm-