Tento text vychází ze článku na webu McKinsey & Company.
Neplnění slibů
I když je vztah mezi manažerem a podřízeným především profesionální, i tak je do velké míry založen na vzájemné důvěře. A manažer nesmí za žádných okolností tuto důvěru pošlapávat. Třeba tím, že by podřízenému sliboval zvýšení platu po určitém čase nebo po splnění konkrétních podmínek, ale nakonec by i přes to všechno zvýšení platu pracovníkovi neumožnil.
Nerovné zacházení s podřízenými
Zaměstnanci nesnáší nespravedlnost. Především, když se týká jich samotných. Když tedy vidí, že jejich nadřízený má nějakého oblíbence, případně že měří různým lidem různým metrem, vede to u nich k hluboké a velmi závažné frustraci.
Mikro-management
V práci snad neexistuje méně příjemná věc, než je šéf, který vám neustále dýchá za krk a hlídá každý váš krok. Mikro-management je proto jeden z fatálních hříchů, který zaměstnanci neodpouští. A ti, kteří ho z nějakého důvodu tolerují, jsou nakonec tak paranoidní a tak se bojí udělat jakoukoliv chybu, že se tím zcela ubije kreativní a inovační potenciál celého týmu.
Zamezení rozvoje pracovníka
Vzdělávání pracovníků a jejich rozvoj jsou dnes již téměř samozřejmostí. Někde se ale stále ještě drží představa, že pracovník, který se vzdělává a nevydělává v danou chvíli firmě žádné peníze, se vlastně nevyplácí. Pokud manažer nepodporuje rozvoj pracovníků, neumožňuje jim se vzdělávat či jim dokonce v seberozvoji vyloženě brání, nemůže se pak divit, že mu ambiciózní, šikovní pracovníci budou z týmu hromadně odcházet.
-mm-