Nikdo nechce pracovat pro někoho, kdo si jej neváží a nevnímá jeho názory. Každý vedoucí pracovník by si proto měl uvědomit, jak důležité je, aby dokázal naslouchat svým lidem. Není to tak samozřejmé, jak se může na první pohled zdát. Zkuste si proto s námi prověřit svou schopnost naslouchat. Upřímně si odpovězte na následující otázky, které sestavil server PM Hut.
-
Je aktivní naslouchání součástí vaší každodenní práce?
-
Opravdu nasloucháte druhým s plnou pozorností? Nesnažíte se je přerušovat a vnucovat své řešení?
-
Dokážete vnímat i věci, které nebyly přímo vyřčeny? Umíte se ptát?
-
Dáváte svým nasloucháním druhým možnost, aby ukázali své silné stránky a takzvaně se blýskli?
-
Máte upřímný zájem oceňovat úsilí a úspěchy druhých?
-
Vnímáte naslouchání jako příležitost naučit se novým věcem?
-
Jak se chováte, když vznikne konflikt? Máte tendenci hledat společný základ a řešení, nebo dokazovat, že máte pravdu?
-
Jste empatičtí? Snažíte se vnímat věci pohledem druhých?
-
Máte tendenci uvažovat pozitivně a neposlouchat jen zprávy o tom, co de nedaří?
-
Pomáhá vám naslouchání zlepšovat vaše vztahy s podřízenými?
Pokud jste si na více těchto otázek odpověděli „ne“, máte co dohánět. Co třeba najít si dobrého trenéra komunikačních dovedností?
-kk-