Návrh postupných kroků, které podniknout v situaci, kdy zdědíte nedostatečně výkonný tým, zveřejnil server Harvard Business Review.
Kdo je mimo?
Jako manažer se musíte ujistit, že vaše vlastní standardy nejsou v rozporu s firemní politikou. Znamená to spolupracovat s HR a kolegy, kteří znají místní normy lépe než vy.
Udělejte si průzkum
V návaznosti na prví výše uvedený krok se potřebujete ujistit i o tom, zda ostatní manažeři tolerují postupy, které vy osobně nemáte rádi. Pokud no, budete jim i svým nadřízeným muset předložit pádné argumenty pro změnu. Dávejte si však pozor, ať své návrhy změn neprosazujete příliš horlivě. Představte je klidně a buďte připraveni na diskusi.
Jděte s tím ven
Připravte se také na otevřenou debatu se svým týmem. Své principy obhajujte tak, abyste se nad nikoho morálně nepovyšovali. Soustřeďte se především na negativní dopady špatných postupů z pohledu zákazníků a dalších zainteresovaných osob. Nechte prostor pro zpětnou vazbu, ale jasně řekněte, že budete zvažovat pouze konstruktivní námitky vůči své vizi.
Hleďte do budoucna
Vysvětlete týmu, že se nebudete vracet k minulosti. Co bylo, to bylo. Zároveň jim však jasně řeknete, že se nebudete vyhýbat změnám.
Nastane-li problém, jednejte rychle
Chvalte tam, kde je chvála zasloužená. Stejně tak však poukazujte na nedodržování nových norem. Pokud se něco stane poprvé, na nikoho neukazujte. Své připomínky směřujte k týmu jako k celku. Zdůrazňujte důležitost kontroly členů týmu navzájem mezi sebou. Tým jako celek by neměl tolerovat špatné chování jednoho z členů.
-kk-