Průzkum: Jak nakupují, žijí a pracují mileniálové

„Millennials“ neboli mileniálové jsou první generací odborníků ve využívání technologií, což výrazně ovlivňuje způsob jejich života. Na druhou stranu však o chování této generace koluje řada mýtů.

Jedním z typických mýtů je předpoklad, že mileniálové nakupují téměř výhradně na internetu. Dalším je tvrzení, že si mileniálové neváží práce, nebo že se jim z pohodlnosti nechce pořizovat vlastní bydlení a raději zůstávají u rodičů.

Dnes si představíme mezinárodní průzkum, který tyto mýty vyvrací.

Ilustrační snímek

Průzkum s názvem Millennials: Myths and Realities zpracovala přední světová společnost v oblasti realitních služeb a investic CBRE.

Jedná se o jeden z nejrozsáhlejších a nejpodrobnějších globálních výzkumných projektů, v rámci kterého bylo dotazováno 13 000 mileniálů ve věku od 22 do 29 let ve 12 zemích, s cílem porozumět jejich přístupu k volbě životního stylu, postoje k práci a zábavě.

Mileniálové nakupují v kamenných obchodech

Průzkum ukázal, že 70 % mileniálů dává proti všem očekáváním přednost nakupování v kamenných obchodech před nakupováním na internetu a není pravděpodobné, že by se to v budoucnu mělo dramaticky změnit.

Téměř polovina respondentů chce mít možnost získat požadovaný produkt okamžitě a mít možnost vidět, dotýkat se, cítit, testovat a vyzkoušet si produkt v obchodě.

Většina mileniálů provádí celkem 27 % nákupů přes internet, obliba online nakupování se však v jednotlivých zemích výrazně liší v závislosti na dynamice maloobchodu.

Když zákazník z řad mileniálů nakupuje přes internet, chce, aby mu nákup byl doručen až do domu. Přednost doručení domů dávají významné dvě třetiny respondentů. Dále následovala možnost doručení na pracoviště a na posledním místě se umístila možnost vyzvednutí zboží ve vybrané prodejně.

Zdá se tedy, že internetové nakupování není přímou alternativou nakupování v obchodě, ale spíše jeho doplňkem. Maloobchodníci proto musejí nabídnout přesvědčivé a unikátní zážitky, aby poskytli mileniálům důvod se vracet.

CBRE report - Millennials: Myths and Realities (2016)

Mileniálové nemají vlastní bydlení z finančních důvodů

Důležitou součást života mileniálů představuje volný čas. 50 % příjmů pokrývá jejich stravování v restauracích, nakupování, návštěvy kin a živých vystoupení.

Ze průzkumu také vyplynulo, že tato generace mladých dospělých lidí má značné problémy při hledání cenově dostupného bydlení.

Téměř polovina (49 %) respondentů dosud žije u rodičů a 74 % tvrdí, že jejich mzda nestačí na pořízení vlastního bydlení. Celkem 65 % dotázaných uvedlo, že dávají přednost nájemnímu bydlení před vlastním z finančních důvodů.

Žádné plány na opuštění domova nemá jen 12 % mileniálů.

CBRE report - Millennials: Myths and Realities (2016)  

Mileniálové jsou rádi, že mají práci

Celkem 64 % mileniálů považuje za štěstí, že mají práci a během své profesní dráhy chtějí pracovat pouze pro omezený počet firem.

Míra loajality vůči firmě je však hodnocena jako nízká a pracovníci by přešli k jiné společnosti, pokud by jim bylo nabídnuto správné finanční ohodnocení, možnost vzdělávání a rozvoje a příležitost pracovat s podobně smýšlejícími lidmi.

78 % respondentů považuje za zásadní faktor při výběru zaměstnavatele kvalitu pracoviště. 69 % respondentů uvádí, že by byli ochotni vzdát se jiných výhod výměnou za lepší pracovní prostředí.

CBRE report - Millennials: Myths and Realities (2016)

-kk-

Zdroj: CBRE - přední světová společnost v oblasti realitních služeb a investic
Zobrazit přehled článků ze zdroje CBRE