Sociální interakce v práci (2/2): Jak je podporovat

V předchozím článku jsme viděli, že někdy máme tendenci přehlížet hodnotné vztahy, které bychom mohli mít s kolegy. Nyní uvidíme, co můžeme udělat pro to, aby dobré vztahy byly nejen mezi vámi a zaměstnanci, ale i v rámci vašeho týmu.

Ilustrační snímek

Pokud spolu lidé ve vašem týmu nemluví, musíte jim pomoci. Podporujte komunikaci, protože jinak bude muset všechna komunikace procházet přes manažery týmů. Ti tak budou mít na krku další práci navíc, což je něco, co nejspíš nechcete.

Zvládáte vše včas? Samo o sobě to nestačí

Když členové týmu pracují na stejném pracovišti, sociální interakce by neměly být ignorovány. Lidé zkrátka zaslechnou i soukromé rozhovory a uvidí, co ostatní mají na stolech, ať už jde o osobní obrázky nebo dokumenty. Zapamatovat si například jen narozeniny všech kolegů může být náročné. Nic snadného. Sociální interakce jsou však snadnější, když sedíte spolu v jedné kanceláři.

Pokud je však situace odlišná, například když tým pracuje na dálku, nemusí být šancí na náhodné rozhovory a další interakce mnoho. Zvláště pokud vaši kolegové pracují v různých časových pásmech a používají různé jazyky, pak se mohou cítit obzvlášť odděleně. Vytváření i těch nejmenších sociálních interakcí v takovém prostředí může být obzvlášť náročné, připomíná nám článek na webu management-issues.com.

Znovu propojte tým

Co můžete udělat pro podporu sociálních interakcí a posilování vztahů ve vašem týmu?

  • Usnadněte ostatním vzájemně se poznávat. Nejprve se ujistěte, že každý ví, jak ostatní vypadají – nasdílejte fotky členů týmu na nějaké online platformě.
  • Použijte sociální média nebo jakoukoli podobnou platformu pro sdílení krátkých životopisů a osobních profilů kolegů. Jednou z výhod je, že ostatní budou hned vědět, kde najít rychlou odpověď nebo pomoc s určitými úkoly, protože uvidí, kdo má jakou odbornost nebo zájem.
  • Na začátku porad nechte nějaký čas na rozhovory. Sdílejte informace o ostatních s týmem – samozřejmě jen tehdy, pokud to nejsou informace důvěrné nebo citlivé. Nesnažte se jakékoli interakci zabránit hned potom, co začne – právě naopak, snažte se tyto rozhovory povzbudit.

-jk-

Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues

Články v sérii

Aktuální

Sociální interakce v práci (1/2): Na důstojnosti podřízených záleží

Aktuální

Sociální interakce v práci (2/2): Jak je podporovat