Tyto tipy přinesl článek na LinkedIn Pulse.
Jděte ostatním příkladem
V prvé řadě je nutné, abyste šli ostatním příkladem. To, co chcete, aby ostatní dělali, musíte dělat také. Všechna pravidla platí i pro vás a váš příklad je mnohem silnější než to, co podřízeným říkáte.
Naslouchejte svým podřízeným
Chcete vědět, co byste měli s vaším týmem dělat? Jaké by měly být priority? A jak nejlépe podřízeným pomoci s rozvojem? Pak se zeptejte členů vašeho týmu a naslouchejte jejich odpovědím.
Vyjasněte si s týmem vzájemná očekávání
Hned ze začátku si s podřízenými vyjasněte, co od sebe navzájem očekáváte, kde začínají a končí vaše povinnosti a jak bude práce v týmu organizovaná.
Věnujte stejnou péči i těm podřízeným, kteří nejsou tak hlasití
Mnozí manažeři, hlavně ti začínající, mají tendenci věnovat svoji energii těm podřízeným, kteří jsou nejvíce hlasití a nejvíce si o pozornost říkají. Dobří manažeři ale vědí, že stejnou energii a pozornost musí věnovat úplně všem podřízeným bez rozdílu.
Nabídněte pomoc
Nejjednodušší způsob, jak si získat sympatie podřízených, je nabídnout jim pomoc. Jestliže je něco trápí, potřebují poradit s projektem nebo mají nějaké otázky, neváhejte jim se vším asistovat.
Dbejte o vzdělávání a rozvoj podřízených
Nezanedbávejte vzdělávání a rozvoj členů vašeho týmu. Těm, kteří o rozvoj stojí, nabídněte pomoc při jejich vzdělávání. A ty, kteří o vzdělávání zatím nestojí, k rozvoji aktivně motivujte.
-mm-