Schopnost komunikace
Jak uvádí Harvard Business Review, i sebelepší vize nemůže vedoucí členům svého týmu předat, pokud neumí dobře a efektivně komunikovat. Proto je nutné, aby se na tuto schopnost zaměřil a využíval ji v praxi.
Pozornost a time management
Pozornost dobrého vedoucího nesmí těkat z jedné věci na další. Dobrý vedoucí si musí umět dobře rozvrhnout čas, vždy se v daný moment naplno věnovat jenom jedné věci a plně se na ni soustředit.
Dostatečné sebevědomí
Bez potřebného sebevědomí není možné přenášet nad podřízené vize a motivaci. Sebevědomí naštěstí nemusí být jenom vrozené, ale dá se skrz dílčí návyky naučit.
Osobní integrita
I když určité změny názorů nebo přístupu jsou žádoucí na základě určitých změn, vedoucí by měl být konzistentní ve svých požadavcích, komunikaci, hodnotách a přístupu ke svým zaměstnancům tak, aby věděli, co se od nich chce a co od vedoucího mají čekat.
Tvrdé dovednosti
Mimo soft skills musí mít daný vedoucí i potřebné hard skills, tedy znalost daného oboru a detailů práce svých podřízených. Jedině tak je může efektivně vést.
Empatie a trpělivost
V neposlední řadě musí mít dobrý vedoucí velkou trpělivost, a to hlavně kvůli tomu, že jeho podřízení budou práci vždy dělat trochu pomaleji a jinak, než jak by si ideálně představoval. Navíc práce s podřízenými vyžaduje hodně času a dlouhodobé úsilí. Proto je trpělivost u manažera absolutní nutností.
-mm-