Mějte jasný cíl
Podle Psychology Today je nutné u takovéto konverzace mít jasný cíl a k němu směřovat. Definujte, čeho chcete danou konverzací dosáhnout, a tohoto cíle se držte. Jinak skončíte u nekonečných debat nebo hádek, které nikam nevedou.
Snažte se dát emoce stranou
Cíleně se snažte dát emoce stranou. Ať už jsou vaše pocity ohledně dané věci jakékoliv, snažte se být co nejvíce neutrální a profesionální.
Buďte empatičtí
Zkuste dotyčného pracovníka nebo kolegu co nejvíce pochopit. Musíte mu dát najevo, že jste na jeho straně, a teprve když o tom dotyčného přesvědčíte, budete s ním moci vést konstruktivní a transparentní debatu.
Mějte otevřenou mysl
Na podobná jednání už lidé chodí většinou s nějakým názorem v hlavě. Zkuste se od těchto domněnek oprostit a přijít na jednání jako čistý, nepopsaný list, který je otevřený tomu, co mu dotyčný pracovník řekne.
Soustřeďte se i na to pozitivní
Nesoustřeďte se výhradně na negativní aspekty tématu, které probíráte. Jinak to bude dotyčnému vyznívat jako kritika, případně to pro něj bude zbytečně emočně destruktivní. Soustřeďte se i na pozitivní věci.
Nevnímejte konverzaci jako souboj
Nesmíte vaši konverzaci s podřízeným vnímat jako souboj, jako zápas, který jeden prohraje a druhý vyhraje. Vaším cílem je dosáhnout konstruktivního řešení, a pokud někdo z vás vyloženě „prohraje“, bude to mít negativní následky pro oba.
Shodněte se na dalším postupu
Jako u každého jednání i zde platí, že výstupem vaší konverzace by měl být nějaký plán. Nějaký další postup, na kterém se s dotyčným shodnete. I když by takovým postupem mělo být třeba jenom naplánování další schůzky.
-mm-