Původně na ně upozornil server Careerealism.com.
1. Pojíte kariéru s jedinou firmou
Je vaše odbornost a důvěryhodnost natolik spjata se zaměstnavatelem, pro kterého pracujete již dlouhé roky, že by pro vás byl velký problém uplatnit se jinde? Pokud ano, je na čase začít pracovat na větší univerzálnosti.
2. Jste neustále na příjmu
Odpovídáte na pracovní e-maily a telefonáty i po večerech a o víkendu? Možná si říkáte, že je to profesionální, ve skutečnosti tím však svou profesionalitu podrýváte. Pouze dáváte najevo, že si neumíte určit hranice. Nemáte respekt k vlastnímu času.
3. Celý den kontrolujete e-mail
Pokud nepracujete na zákaznické lince, nemusíte na žádný e-mail odpovídat okamžitě. Nic není tak kritické, abyste se nemohli věnovat důležitému projektu nebo poradě a otevřít si e-mail teprve poté, až skončí. Všechny strany ocení, když jim budete věnovat plnou pozornost.
4. Komunikujete pouze písemně
Posílat e-maily je jednoduché, budování vztahů s lidmi však vyžaduje osobní komunikaci. Proč byste nemohli vstát a sejít o patro níže nebo alespoň zvednout telefon? Osobní vztahy jsou důležité v každé kariéře.
5. Necháváte svůj rozvoj na nadřízených
Máte štěstí, že se váš šéf skutečně aktivně podílí na vašem rozvoji? I když ano, odpovědnost za váš rozvoj zůstává jen na vás. Nevymlouvejte se, že vám v práci nikdo nenabízí vzdělávací příležitosti.
6. Nezaznamenáváte si své úspěchy
Znáte své největší pracovní úspěchy? Máte přesná čísla plynoucí z vašich projektů či reference od klientů? Budete je potřebovat, až budete jednat o svém povýšení nebo nové práci. Není nic jednoduššího, než si je zaznamenávat pravidelně.
7. Neděláte nic navíc
Nemáte čas, abyste se dobrovolně zapojili do zajímavého projektu v jiném týmu nebo využili nabídku stát se členem určitého firemního výboru? Pak to svědčí o tom, že si nedokážete zorganizovat čas. Lídr si uvědomuje důležitost nových zkušeností a kontaktů v pracovním i osobním životě.
-kk-