Manažer stojící nad týmem
Dobrý leader je někdo, kdo není nad svým týmem, ale kdo je jeho součástí. Buďte skutečně nohama na zemi, nad nikoho se nepovyšujte a naslouchejte skutečným problémům členů svého týmu.
Neschopnost přijmout odpovědnost za své vlastní chyby
Neumět přiznat vlatní vinu a shazovat své neúspěchy na ostatní je velmi špatnou vlastností u jakéhokoliv člověka. Ale u vedoucího je to nešvar zcela fatální. Mějte určitou míru sebereflexe a přijímejte odpovědnost za své činy.
Špatný time management
Jak uvádí kouč Casey Miller ve svém článku na LinkedIn, častým nešvarem je to, že vedoucí nemá nikdy na nic čas. Nelze ho zastihnout, nemá čas se s nikým bavit individuálně, většinu schůzek na poslední chvíli ruší. Time management je ale alfou a omegou úspěšného vedení a čas s vašimi podřízenými by vždy měl mít vysokou prioritu.
Protekce a netransparentní jednání
Měříte všechny stejným metrem? Nemáte náhodou oblíbeného podřízeného, který je vám podobný svým přístupem, a nesnažíte se ho nespravedlivě protlačovat na úkor ostatních? Pracovníci jsou na neférovost nadřízených velmi citliví a vždy si ji ihned všimnou, proto je nutné být v tomto ohledu extrémně obezřetný.
Neschopnost proměnit nápady ve skutečnost
Nejse náhodou věčný vizionář? Člověk, co má sice hromadu skvělých nápadů, ale neumí je dotahovat do konce? Pak vám postupně přestanou vaši podřízení vaše vize věřit a jejich práce tak výrazně utrpí na efektivitě.
Zaměření na vlastní kariérní rozvoj
Je jasné, že vedoucí musí mít dobré vztahy nejen se svým týmem, ale i s lidmi na stejné úrovni i s vedením firmy. Nic se ale nemá přehánět. Pokud trávíte veškerý čas budováním své kariéry, ale nemáte čas na rozvoj svých podřízených, brzy se vám to může vymstít.
Ignorování problémů
Každý by rád neřešil nepříjemná témata, ale pokud budete dlouhodobě nad nějakým problémem přivírat oko, problém tím nezmizí a jenom se postupem času zhorší. Musíte se umět stavět problémům čelem a i nepříjemné záležitosti řešit férově a zcela transparentně.
-mm-