Humor může být efektivním komunikačním nástrojem v rámci tištěných a interaktivních médií. Firemní profesionálové jsou přece jen lidé a téměř každý člověk se rád zasměje. Zde je několik tipů, jak na to:
- Použijte osvědčené kousky. Humor lidi spojuje a inspiruje. Pokud je zajímavý, mohou humorné citace z přednášek kolovat mezi posluchači týdny a měsíce.
- Hrajte pro své hráče. Náročnější publikum bude vyžadovat opatrný přístup. Nejlepší humor sonduje běžnou zkušenost publika stejně jako efektivní marketingová komunikace a hraní na správnou strunu je jen další způsob, jak říci svému publiku o tom, co je důležité.
- Vybírejte moudře cíl. Každý vtip se kamsi trefuje. V obchodní komunikaci je třeba pečlivě vybírat, kam zacílíte. Zákazníci a zaměstnanci by měli cítit, že jste na jejich straně.
- Pozor na načasování. Každý komik vám potvrdí, že načasování je v oblasti humoru velmi důležité. Jak se načasování aplikuje v tištěné komunikaci nebo do interaktivních aplikací? Může to být jak interpunkcí v textu tak důvtipem fotografie či ilustrace.
- Stručnost je duší vtipu. Humor by měl podpořit vaše poselství, nikoliv jej zastínit. Pamatujte, že méně bývá více.
- Ať odchází nenasyceni. To je velmi dobrá a vyzkoušená strategie.
* * *
Sdělte lidem pouze tolik, co potřebují k tomu, aby pochopili vaše klíčové poselství a to co nejpůsobivějším způsobem. Pokud budou mít potřebu získat další informace, zeptají se.
-av-