Kradení stolů a další tipy, jak se zbavit zbytečných porad

Ilustrační snímek

Také se děsíte každé další porady, protože většinu porad považujete za ztrátu času? Pak se zkuste inspirovat zajímavými tipy, jak se vyhnout zbytečným poradám, které publikoval server Management Today v článku s výmluvným názvem „Jak se zbavit 90 % porad“.

Ukradněte stůl

Chcete-li svolat poradu za účelem zjištění názorů svých kolegů na určitou věc, zkuste někomu z nich ukrást stůl. Vejděte k němu do kanceláře a požádejte ho o pět minut jeho času s tím, že se tak vyhnete třicetiminutové poradě. Uvidíte, že dotyčný půjde hned k věci, protože se vás bude chtít co nejdříve zbavit.

Sdílejte dokumenty

Využijte například nástrojů Google pro sdílení obsahu. Všichni zúčastnění však musejí vědět, že mohou připisovat své názory a nápady otevřeně a nikdo jim takříkajíc neutrhne hlavu, když se v něčem zmýlí.

Zaveďte každodenní krátké sezení

Místo dlouhých porad jednou za týden či měsíc zkuste každý den ve stejnou dobu maximálně patnáctiminutové setkání. Zvykněte si stručně referovat o klíčových činnostech a posunech.

Odmítejte čekat hodinu na svůj výstup

Pokud víte, že máte vystoupit na poradě s určitým tématem až poté, co jiní řečníci představí jiná témata, domluvte se s organizátory, že přijdete až na svůj výstup. Jednak tím ušetříte svůj čas a jednak přimějete vedoucího porady, aby dodržel dohodnutý rozvrh.

Pořádejte porady sami pro sebe

Pokud mají k vašemu pracovnímu rozvrhu přístup jiní lidé, naučte se plánovat svůj čas tak, že si budete rozvrhovat určité časové úseky pro porady sami se sebou. Jestli pak budete pracovat z domova nebo z konferenční místnosti, kde vás nikdo nebude rušit, je jen na vás.

Bojujte proti firemní kultuře nekonečných porad

Nebude to lehké. Pokud však s něčím nesouhlasíte, snažte se s tím něco udělat. Ostatní mají pravděpodobně stejné pocity ohledně porad jako vy a budou rádi, když se někdo rozhodne zavést změnu.

-kk-

Zdroj: Management Today - portál britského manažerského magazínu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Today