Pravidla fungování úspěšných prodejních týmů

Ilustrační snímek

Řada firem staví svou strategii prodeje na prodejních týmech, ty však nejsou vždy efektivní. Částečným důvodem mohou být prodejci, kteří dávají přednost samostatné práci, nebo plány odměn, které prodejce pro týmovou práci dostatečně nemotivují. Často však důvod bývá prostý – prodejci nevědí, jak má úspěšný prodejní tým vypadat. Server customerthink.com proto přinesl praktické shrnutí deseti zákonů úspěšných prodejních týmů.

1. Společný cíl

Všichni členové týmu by měli mít jeden jasný cíl. Měli by chápat výhody týmového plnění úkolů a věřit, že dokáží své úkoly splnit k prospěchu firmy i sebe samých.

2. Jasné vymezení rolí

Každý člen týmu by měl znát svou konkrétní roli i role ostatních členů týmu.That

3. Důležitost všech rolí

Každá role přispívá ke společnému úspěchu a každý člen týmu proto musí mít odpovídající dovednosti.

4. Silný lídr

Rozdíl mezi dvěma prodejními týmy se stejnými talenty představuje také kvalita leadershipu.

5. Pozitivní přístup

Samotný talent pro prodej nestačí, důležitý je i pozitivní přístup. Negativní postoje jednotlivců dokáží stáhnout ke dnu celý tým.

6. Efektivní procesy

Úspěšné prodejní týmy zavádějí procesy pro výkon své práce a pravidelně je revidují za účelem dosahování maximální efektivity. Stále se ptají, co mohou dělat lépe.

7. Sledování výsledků

Díky kolektivním týmovým znalostem a postřehům od zákazníků a interních expertů si mohou prodejní týmy sestavit vlastní hodnocení své strategie. Je třeba umět systematicky sbírat a analyzovat dostupné informace.

8. Diverzita

Členové úspěšných prodejních týmů chápou důležitost diverzity v oblasti dovedností, znalostí a zkušeností. Neberou rozdíly jako příčiny konfliktů, ale příležitosti.

9. Soudržnost a důvěra

Úspěšné prodejní týmy jsou složeny z lidí, kteří si navzájem věří a mohou se na sebe spolehnout. Soudržnost a důvěra nevzniká automaticky, je třeba ji budovat dlouhodobě.

10. Efektivní komunikace

Má-li tým fungovat, je třeba předcházet nedorozuměním. Znamená to mluvit na rovinu, ptát se a podporovat sdílení myšlenek.

-kk-

Zdroj: CustomerThink - americký portál zaměřený na péči o zákazníky
Zobrazit přehled článků ze zdroje CustomerThink