Richard Branson radí, jak zefektivnit brainstorming

Ilustrační snímek

Přemýšlíte-li nad tím, jak zefektivnit brainstorming ve vašem týmu, zkuste se inspirovat radami od britského podnikatele a miliardáře Richarda Bransona. V jednom ze svých článků, které připravuje pro server Entrepreneur.com, popisuje Branson brainstorming jako efektivní cestu k nalézání kolektivních řešení problémů. Je však třeba dodržet následující pravidla:

1. Neplánujte si, kdy budete kreativní

Konzultanti často radí, abyste si pro brainstorming naplánovali pravidelná setkání. Podle Richarda Bransona by však kreativita neměla být jen otázkou předem určené doby. Kreativní bychom měli být každý den a v každém aspektu své práce. Brainstorming je ideální pro případy, kdy nevíte, jak dál.

2. Najděte si kreativní prostředí

Odejděte z kanceláře, v níž vás žádné kreativní řešení problému nenapadlo. Richarda Bransona například napadají nejlepší nápady v pohybu – když cestuje, cvičí nebo jde na procházku. Důležité jsou také přestávky, v nichž se na chvíli odreagujeme od práce, s níž nemůžeme pohnout.

3. Pojmenujte svůj problém

Nepouštějte se do hledání řešení, dokud si společně neujasníte, co je vlastně třeba řešit.

4. Pozvěte zaměstnance z jiné části firmy

Nezvěte k brainstormingu stále tytéž lidi, zkuste pozvat zaměstnance z jiného oddělení. Nemělo by vás překvapit, že skvělý marketingový nápad vzejde například z oddělení účetnictví.

5. Dejte všem dostatek prostoru

Zajistěte, aby mohli mluvit ti účastníci branistormingu, kteří jsou přirozeně tišší. Zdůrazňujte důležitost naslouchání.

6. Dělejte si poznámky

Dobré nápady vám nebudou k ničemu, když si je nezapamatujete. Zapište si toho co nejvíce, nikdy nevíte, kdy se vám co bude hodit.

7. Nezůstávejte jen u nápadů

Neukončujte brainstorming, dokud se nedohodnete, jak budete dále postupovat s uplatňováním nových nápadů v praxi.

8. Věřte si

Někdy se stane, že jednáme naprosto impulzivně a nejlepší myšlenky nás napadnou takříkajíc z čistého nebe, i když se v první fázi zdají nereálné. Pro tyto případy je důležité, abyste si věřili, že dokážete vést svou firmu a uspět i tam, kde se to nezdá pravděpodobné.

-kk-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com