Mnohokrát jsme už psali o tom, že úspěšný manažer musí umět delegovat. Všechno sami zkrátka zvládnout nemůžete. Existují však věci, které delegovat nelze, protože byste se tím fakticky vzdali své role manažera.
Nemluvíme zde o tajných souborech či přístupových kódech, které si máte nechat pro sebe. Jde o vedení týmu. Podle serveru TLNT manažer nikdy nesmí delegovat následující odpovědnosti.
1. Talent management
Každý manažer by si měl osobně vybírat lidi do svého týmu a podílet se na jejich zaškolení. Měl by je seznamovat s kulturou týmové práce a motivovat je k nejlepším výkonům. Je to nikdy nekončící proces, který za vás nikdo jiný nezastane.
2. Vize a hodnoty
I když nejste majitelem firmy, a tudíž neurčujete celofiremní vizi a hodnoty, vaším úkolem zůstává předat je členům vašeho týmu. Pravidelně se ujišťujte, že vaši lidé vědí čeho, proč a jak se snažíte společně dosáhnout.
3. Pochvaly a odměny
Vaší lidé potřebují vědět, že vnímáte jejich úspěchy a vážíte si jich. Není nutné chválit za každou maličkost, dávejte si však pozor, abyste dobrou práci svých lidí nebrali jako samozřejmost, za kterou se neděkuje.
4. Disciplinární řízení
Pokud člen vašeho týmu udělá závažnou chybu a musí být potrestán, je na vás, abyste to s ním řešili. Jen neschopný manažer si vezme volno a pověří řešením nepříjemných situací někoho z podřízených.
5. Vyškolení nástupce
Dobrý manažer je zároveň mentorem svým podřízeným. Počítá s tím, že jednoho dne z firmy odejde a vychovává si nástupce, který zaujme jeho místo.
-kk-