Posuňte se na manažerskou pozici pomocí jednoduchých pravidel

Pokud je vaším cílem stát se manažerem, případně se rýsuje možnost, že byste mohli být například povýšeni do role vedoucího týmu, jehož jste v současnosti řadovým členem, je jenom na vás, jestli se této výzvy chcete zhostit nebo ne. Pokud ano, doporučujeme vám řídit se následujících čtyř rad, díky kterým vytříbíte své manažerské dovednosti a které vám pomohou při posunu na vysněnou manažerskou pozici.

Ilustrační snímek

Tyto tipy uveřejnil server Harvard Business Review.

Naučte se zanechávat v lidech dobrý dojem

Ve světě managementu se nevyplácí být nevýrazný a nezapamatovatelný. Buďte originální a zanechávejte v lidech, se kterými se setkáváte, dobrý dojem. Ať už se jedná o top manažery, současné kolegy, potenciální podřízené nebo obchodní partnery. Zapracujte na svém podání ruky, dívejte se přitom lidem do očí a naučte se na lidi působit příjemně a charismaticky.

Neustále se vzdělávejte

Dobrý manažer, případně aspirující manažer, si uvědomuje, že neví vše. Vždy si nechá poradit od lidí, kteří se v daném oboru vyznají, zajímá se o aktuální trendy a především se neustále vzdělává. K rozvoji a vzdělání navíc směřuje i své podřízené.

Udržujte si nadhled

Coby dobrý manažer musíte znát kontext věcí, které vás tým dělá. Musíte znát nejnovější trendy v daném oboru a žádná situace by vás neměla příliš zaskočit nebo vykolejit. Buďte odborníky ve svém oboru,  uvědomujte si kontext, ve kterém celý váš tým pracuje, a vždy se snažte být transparentní, upřímní a pokud možno znalí dotyčného oboru.

Zaměřte se na vlastní psychickou pohodu

Mnoho manažerů se zaměřuje na efektivitu a výsledky svého týmu. Často tak opomíjejí fakt, že výkonnost celého týmu je primárně daná i jejich vlastním psychickým rozpoložením a přístupem. Nezanedbávejte proto starost o vlastní psychickou pohodu a naučte se pečovat o své duševní zdraví. Pokud se chcete stát manažerem, musíte nejdříve prokázat vlastní psychickou odolnost a emoční inteligenci. Proto se na tuto oblast zaměřte.

 

-mm-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review