Problémy čtvrtého kvartálu

Čtvrtý kvartál přichází v nevhodnou dobu – mnoho zaměstnanců stále vyklepává letní písek z bot. Je to však důležitý čas pro firmu, kdy je poslední možnost dosáhnout cílů pro daný rok a období rozhodnutí pro rok další.

Několik nápadů jak v tomto období zvýšit produktivitu:

J. Eliot, Ph.D., profesor psychologie z Texasu:

- Ve čtvrtém kvartálu začínají lidé pohlížet k cílům, které mají být dosaženy a toto zaměření může být velice demotivující, zvlášť, když šance, že čísel dosáhnete nevypadají velmi slibně. Zaměřte zaměstnance na kvalitativní část úspěchu: Proč dělají to, co dělají? Co je motivuje vnitřně?

- Je dobré, když zaměstnanci cítí, že jsou součástí něčeho většího. Týmový duch podporuje vzájemné učení se jeden od druhého. Pokud zorganizujete nějakou společnou akci mimo kancelář, vytvoříte tím výbornou příležitost pro uvolněnější pracovní diskusi, protože v kanceláři na něco takového buď není čas, nebo je příliš mnoho distrakcí.

- Bob Nelson, autor knihy 1001 způsobů, jak odměňovat zaměstnance, radí zaměřit se na určitou věc, například pokud chcete, aby vás každý váš klient doporučil dál, dejte obchodníkům něco jako dárkovou kartu, nebo poukaz na oběd, aby tyto předávali nejlepším klientům s dopisem, žádajícím tyto klienty o předání kontaktu dál.


-av-
Zdroj: Incentive Magazine - magazín zabývající se zaměstnaneckými výhodami a motivací.
Zobrazit přehled článků ze zdroje Incentive Magazine