Co je hlavní prioritou prodejce? Uspokojit svého manažera, nebo svého zákazníka?
Manažer: Úspěšná prodejní organizace je zaměřená na zákazníka. Podporujeme a trénujeme naše prodejce, aby viděli v zákazníkovi více partnera. Ti nejlepší si budují vztahy zaměřené na potřeby a cíle a jejich uspokojování. Čím více vyřešíte zákazníkových problémů, tím lepší obchod bude.
(Daniel Lagani, prezident newyorkské módní společnosti Fairchild Fashion Group)
Prodejce: Na začátku své kariéry bych určitě řekla zákazník. Až později jsem zjistila, jak jsem byla naivní. Ve skutečnosti to funguje následovně: Když neuspokojíte svého manažera, nebudete mít příležitost uspokojit svého zákazníka. On je ten, kdo tvoří pravidla, a proto je potřeba „hrát podle jeho pravidel“.
(Carol Super, autorka populární knihy Selling Without Selling a přední prodejce reklamní společnosti Media Networks, Inc.)
-jh-