Příběhy, které pomáhají vést

Vůdcové si získávají důvěru a učí své lidi, co je důležité tím, že jim vyprávějí příběhy. Dnes je však třeba přicházet s takovými příběhy, které budou zároveň krátké a účinné.

Dobrý vůdcovský příběh dokáže zaujmout srdce a mysl zaměstnanců. Tvoří jej šest základních prvků:

- Vychází z vaší skutečné minulosti a věcí, které jste se naučili.

- Emocionálně oslovuje posluchače, protože je pro ně relevantní.

- Inspiruje posluchače, protože mu dodáváte své vlastní nadšení.

- Ukazujte boj mezi vašimi cíli a překážkami při jejich plnění.

- Ilustruje živým příkladem.

- Učí důležité lekci.

-kk-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review