Prezentujete jako profesionál?

Ilustrační snímek

Pokud máte pocit, že těsně před prezentací potřebujete vše ještě jednou nazkoušet, není to dobré znamení. Možná neznáte svou prezentaci dost dobře. Během prezentace se však potřebujete soustředit na publikum a ne na to, co máte říkat. Když se nepřipravíte, tak se vlastně připravujete na neúspěch, to ví každý. Publikum ocení, když si s přípravou dáte náležitou práci.

Vždy se předem ujistěte, že vaše prezentace je aktuální, abyste nemuseli nic přeskakovat. Ze svého balíčku slidů proto jednou za čas vyřaďte ty, které již nejsou zajímavé nebo relevantní. Podívejme se i na další tipy ohledně toho, jak prezentovat profesionálně. Přinesl nám je web presentationmagazine.com.

1. Pozor na nové boty

Když vás čeká důležitá prezentace, nekupujte si na ni nové boty. Budou vás bolet prsty a to bude odvádět vaši pozornost od toho, na čem skutečně záleží, totiž od navázání kontaktu s publikem. Radši si obujte své oblíbené, staré boty. Samozřejmě je ale pořádně vyleštěte.

2. Nucená improvizace

Když není improvizace vaší silnou stránkou, nespoléhejte se na ni. Někdy může být pokus o uskutečnění nenadálého nápadu opravdovou katastrofou.

3. Buďte na místě předem

Když opustíte místnost, kde máte vystupovat, během hodiny před svou řečí, mohou vám uniknout důležité změny v programu. Můžete být například představeni dřív, než bylo původně v plánu… změny se prostě dějí. Proto buďte na místě, ať máte jistotu, že až přijde váš čas, přijdete na pódium i vy. Když máte začít s prezentací, jsou záchody to poslední místo, kde chcete být.

4. Mějte na paměti, čeho chcete dosáhnout

Každá prezentace má většinou několik cílů. První jsou cíle, kterých prostě musíte dosáhnout. Může to být například zajištění toho, že v budoucnu bude i nějaká další vaše prezentace. Potom jsou cíle, kterých máte v plánu dosáhnout – například získat nějaké objednávky, nebo něco prodat. Poslední skupinou jsou ty cíle, kterých byste rádi dosáhli, pokud by všechno vyšlo na jedničku. Vždy se soustřeďte na to, aby se vám podařilo dosáhnout alespoň těch nejzákladnějších cílů vaší prezentace.

-jk-

Zdroj: Presentation Magazine - portál věnovaný prezetacím a veřejnému vystupování
Zobrazit přehled článků ze zdroje Presentation Magazine