Pozor na nejlepší postupy

Manažerské chování se často liší od obecně přijímaných „nejlepších postupů". Je tomu tak proto, že nejlepší postupy:

- Nejsou vždy nejlepší. Fungují pro konkrétní firmu na konkrétním trhu v konkrétním čase. To, co je nejlepší pro jednu organizaci nebo situaci, nemusí být nejlepší pro ostatní.

- Často nejsou proveditelné. Firmy si mnohdy nemohou dovolit to nejlepší, protože cílový zákazník nechce za nejlepší produkty platit. Je ochoten zaplatit za dostatečně dobrý produkt.

- Někdy nejsou dosažitelné. Lidé se něco naučí, když je jim dvacet let a uplatňují to po celou kariéru. Většinou si to však upraví podle toho, co vědí nebo co mohou prodat, takže výsledek ztrácí své klíčové prvky.

Místo obecných nejlepších postupů se proto soustřeďte na inteligentní a inovativní upravování těchto principů v konkrétní organizační kultuře a situacích. Definujte si procesy kvality, abyste v danou chvíli poskytovali kvalitní produkty za kvalitní ceny. Zajistěte si také zkušené zaměstnance, kteří znají základy a vědí, jak uvažovat kriticky, strategicky a kreativně.

-kk-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review