Porada, porada... vlezte nám na záda

Většina manažerů tráví na poradách více času, než by chtěla. Porady je tak připravují o čas, který by mohli trávit produktivněji, a také přispívají k vyšší únavě.

Obecně se ví, že dobrý vůdce začíná poradu včas a drží se agendy, chce-li, aby porada byla produktivní. Článek však upozorňuje na některé „extrémnější" postupy, jak zefektivnit porady.

  • Měřte čas na stopkách. Porady, které začínají později, a tudíž později i končí, jsou stále běžnou záležitostí. Například ve společnosti Google se tomu však dokáží vyhnout díky tikajícím hodinám. Čas měří na obrovských hodinách uprostřed zdi.

  • Nechte všechny stát. Nikdo nechce stát déle, než je nutné. Vyzkoušejte proto porady vestoje. Odstraňte ze zasedací místnosti židle. Uvidíte, jak se délka vašich porad výrazně zkrátí.

  • Zakažte vyrušování. Požádejte účastníky, aby na poradách nepoužívali mobilní zařízení. Ještě lepší pak bude, když zřídíte krabici v rohu zasedací místnosti, kam budou tato zařízení odkládat.

  • Neplánujte porady delší než 30 minut. Pořádejte krátké porady, na kterých se budete zabývat velmi specifickými tématy.

-kk-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review