Tento text vychází ze článku na webu Entrepreneur.com.
Špatná komunikace
Nedostatečná, nevhodná nebo netransparentní komunikace bývá jedním z nejčastějších neduhů špatného vedení týmu. Pracovat v týmu, kde panují neefektivní komunikační procesy nebo kde nejsou vyjasněné komunikační kanály, je velmi frustrující. I sebelepší manažer nemůže nikdy mít spokojené podřízené, pokud neumí komunikovat a není ve své komunikaci dostatečně transparentní.
Nerovné zacházení s podřízenými
Každý manažer by se měl za každou cenu vyhnout protěžování konkrétních podřízených. Jestliže měří vedoucí týmu svým podřízeným dvojím metrem a nezachází s nimi rovně, je to problém, který se dříve či později projeví v motivaci i loajalitě členů týmu.
Nezájem o vzdělávání a rozvoj pracovníků
I když existují pracovníci, kteří nestojí o rozvoj a vzdělávání, většina zaměstnanců má rozvoj jako jednu ze svých priorit. Manažer, který nechá členy svého týmu stagnovat a nijak se nestará o to, jestli se někam posouvají nebo jestli nemají ambice se dále rozvíjet, brzy narazí u ambicióznějších podřízených na problémy.
Nekompetentní vedení
Posledním častým důvodem, proč jsou pracovníci nespokojení se svým nadřízeným, je jeho nekompetentnost. Pokud jako manažer neumíte vést projekty, nedovedete rozpoznat příležitosti pro váš tým nebo se nevyznáte v tom, co vlastně vaši podřízení dělají, jen těžko můžete očekávat, že vaši zaměstnanci budou spokojení.
-mm-