Především na Moravě se v posledních letech rychle rozvíjí tzv. vinařská turistika. Lidé se vydávají na místa, kde se rodí víno a mohou se o něm více dozvědět. Turistům jsou otevřené vinné sklepy, pořádají se naučné programy o víně. Doposud však chybí ucelená propagace vinařských regionů, takže turistům zůstává řada zajímavých míst utajena.
Národní vinařské centrum a Vinařský fond ČR se rozhodly pomoci prostřednicím Projektu rozvoje a podpory vinařské turistiky na Moravě. Do konce letošního roku bude v jeho rámci vytvořena databáze nabídky vinařských turistických služeb. Součástí je i vydání turistických map a pozdější doplnění o nabídku vinařů v Čechách.
V rozvoji vinařské turistiky pomůže v návaznosti na svůj projekt Moravských vinařských stezek i Nadace Partnerství. Zaměří se na sklepní vinařské uličky, kterých se v ČR nachází asi sto. Příručka mapující tyto oblasti by měla být hotova do začátku letní sezóny 2007. Již letos však tato nadace vydala průvodce po Moravské vinné stezce, který mapuje trasu o délce 290 kilometrů. Moravská vinná stezka je páteřní trasou sítě regionálních cyklistických Moravských vinařských stezek.
-kk-