Podnikatelé by měli začít chystat své firmy na léto – připravit zaměstnance a zákazníky na změny způsobené dovolenými a fluktuacemi obchodu. To znamená plánování, rozvrhování a snad i finanční projektování. Předjímání dovolených zaměstnanců je možná tou nejdůležitější částí příprav společnosti na léto. Zaměstnanci by neměli cítit vinu za to, že si berou dovolenou, a zároveň by měla být obstarána jejich práce v době jejich absence. Šéfové a sami zaměstnanci musí zařídit, aby kolegové vše zvládli. Zaměstnancům musí být umožněno nechat práci za sebou a nemuset si ji brát (a mobilní telefony a notebooky) s sebou na dovolenou. Čas na plánování je nyní, aby každý věděl, co má očekávat v období dovolených. Jestliže zaměstnancům dáte víc práce, než mohou do dovolené zvládnout, budou cítit hněv a odpor.
Ve firmách, jejichž nejnabitější sezóna přichází právě přes léto, musí majitelé sdělit zaměstnancům, že dovolená v létě je omezena. Také musí mít zajištěné zaměstnance, kteří jsou ohledně pracovního volna flexibilní. Dalším aspektem plánování dovolených je obeznámení zákazníků s tím, kdy vy a vaši zaměstnanci budete pryč. Zaměstnavatelé také mohou naplánovat pro své lidi nějaké zábavné akce a využít léto jako příležitost ke zvýšení morálky. Mohou pořádat pikniky nebo končit v pátek dřív apod. Také by měli počítat s tím, že i zákazníci odjíždí na dovolené a že se proto mohou snížit tržby.
-ba-