Snažíme se vyhnout se jakémukoliv ponížení a ostudě. Proto se snažíte o dobré známky, potom chcete dobrou práci, následně jste povýšeni, potkáte ideálního partnera, koupíte si krásný domek... a všechno je to nakonec snaha o ospravedlnění vlastního života a existence. To není dobré, protože ustavičná honba za vnějším uznáním a chválou nevede k pocitům naplnění a štěstí. Přesto je tedy tradičním přístupem následování pravidel, vyhýbání se experimentům a averze k riziku. Snažíme se to hrát na jistotu, a dostat tak dobré známky. Ve světě byznysu ale platí pravidla naprosto opačná.
Skutečný úspěch nevyžaduje dokonalost
Přežívají ti, kteří jsou schopni se rychle vzpamatovat z neúspěchu a poučit se ze svých chyb. Vytváření prototypů, pokusy a omyly jsou nezbytností pro to, aby se váš nápad vybalancoval a byl životaschopný. A je mnohem lepší přiznat, že nerozumíte, než předstírat, že vše víte jen kvůli tomu, abyste ochránili zdání své neomylnosti. Je důležité oddělovat dokonalost produktu od vaší sebedůvěry. Vždy se soustřeďte na příležitosti, které případné selhání přináší a neberte ho osobně. Odhodlejte se vzít si z chyb poučení a nenechat se jimi zničit.
Dejte se do toho
Paralýzu perfekcionalismu zlomíte jen tím, že něco uděláte. Neztrácejte čas věčným odkládáním. Možná že dnes nebude výsledek zcela perfektní, ale stále je to lepší, než neudělat nic. Mnoho úspěšných lidí přiznává, že v minulosti mnohokrát selhali. Tak se nesnažte dosáhnout nadpozemského ideálu – přeci jen, nikdo není dokonalý.