Tyto tipy vychází ze článku na Forbesu.
Delegujte práci
Každý, kdo se cítí zahlcen prací, by měl přemýšlet, jestli alespoň část svých úkolů nemůže delegovat na jiné. U manažera to platí dvojnásob. Mnoha lidem se do delegace práce často příliš nechce, protože energie, kterou musí vynaložit do vysvětlování úkolu, jim připadá větší, než energie, kterou musejí vložit do samotného vykonání úkolu. Dlouhodobě se ale delegování práce vyplatí.
Určete si priority
Pokud se cítíte zasypáni úkoly, je nutné určit, kterým se budete věnovat a kterým ne. Už jen tím, že si uděláte ve své práci systém, se vaše mysl uklidní a vy se tak budete moci lépe soustředit na práci jako takovou.
Naučte se říkat „ne“ – svým kolegům, šéfům i podřízeným
Říkat „ne“ je těžké. Zvláště pokud si ceníte důvěry svých kolegů, šéfů i podřízených a chcete jim vždy vyhovět. Abyste ale mohli pracovat udržitelně, je nutné začít říkat „ne“ mnohem častěji.
Vyhraďte si každý den čas na svou vlatní práci
Pro manažera je poměrně snadné zamotat se do každodenního shonu natolik, že nemá čas na svou vlastní práci ani na strategické plánování. Proto je vhodné naučit se vyčleňovat si na tyto aktivity dedikovaný čas, kdy vás nikdo neruší a vy můžete v klidu plánovat a pracovat na svých věcech.
Využívejte automatizaci a AI
Nezapomínejte, že automatizace a umělá inteligence vám nabízí nesčetné způsoby, jak si ulehčit práci. Někdy jsme natolik zabředlí v zaběhlých rutinách, že nás ani nenapadne, že věci se dají automatizovat a dělat snadněji. Udělejte si audit svých procesů a zkuste identifikovat místa, kdy by vám mohla automatizace pomoci.
-mm-