Online porady a webináře: Jak na to, aby vám ostatní věnovali pozornost

Ilustrační snímek

Webináře jsou prokleté. Každý je přesvědčen o tom, že zatímco mluví, ostatní odpovídají na e-maily, hrají Hledače min nebo dělají cokoli jiného, než aby věnovali pozornost tomu, co je prezentováno. Proč tomu tolik lidí věří? Je to jednoduché – prostě proto, že když sami sledují nějakou online prezentaci, dělají přesně to samé.

Neočekávejte, že vám kolegové budou věnovat pozornost, protože je to slušnost nebo protože by to od nich bylo hezké. Pozornost si musíte zasloužit, musíte je nějak motivovat, aby vás poslouchali a aby vás sledovali. Praktické tipy přinesl web management-issues.com.

1) Ukažte, že webinář je skutečně důležitý

Publikum musí vědět, že obsah vašeho webináře je důležitější než těch deset urgentních věcí, které by mohli dělat místo něj. Připomeňte jim to ještě předtím, než samotný webinář začne. Zmiňte přínosy webináře v pozvánce a také je znovu uveďte hned, jakmile se účastníci do webináře přihlásí.

2) Informujte jejich šéfy

Když vedete online poradu, je nepříjemné, když šéfové své podřízené – vaše posluchače – odvolávají kvůli nějakým urgentním úkolům. Proto je někdy lepší šéfy dopředu upozornit na to, že je vaše schůze opravdu důležitá.

3) Neberte si to osobně

Schopnost udržet pozornost je jen dočasná. Pokud vaše publikum daná problematika nezajímá, nebo v prezentaci nevidí nic, co by bylo aspoň vzdáleně zajímavé, prostě vypnou.

4) Zapojte publikum

Když lidé jen tak pasivně sedí, začnou hledat podněty a stimulaci někde jinde. Mnoho nástrojů pro webináře vám umožní publikum nějak zapojit. Udělejte to. Nechte je něco dělat nebo jim ukažte něco, co za to stojí.

-jk-

Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues