Konzistentnost – klíč k úspěchu v managementu
Při vedení lidí hraje zcela klíčovou roli konzistentnost. Tedy určitá neměnná integrita. Konzistentní manažer je takový, který nemění příliš často své názory, pokud k tomu není skutečně dobrý důvod, a který se vždycky drží pevného žebříčku hodnot. Takový manažer neříká jednomu člověku jeden názor a druhému jiný názor.
Proč je konzistentnost tak důležitá?
Jak uvádí BBC.com. konzistentnost vedení týmu vytváří dojem bezpečného a zdravého pracovního prostředí. Podřízení manažera totiž vědí, co od něj mohou čekat, jaké jsou jeho priority a také co se očekává od nich. Když je manažer naopak nekonzistentní a neustále mění své priority a požadavky a chová se nepředvídatelně, jeho podřízení nemají čas a klid na soustředěnou práci a věnují příliš mnoho energie navigování v neustále se měnícím pracovním prostředí.
Konzistentnost neznamená absenci flexibility
Někdo by možná mohl po přečtení textu výše namítnout, že doba se neustále vyvíjí a lidem, kteří nemění své názory a udržují si stále ten stejný žebříček priorit a hodnot, dříve či později ujede vlak.
Tato představa je ale mylná. Flexibilita je u pracovníků, týmů i jejich manažerů určitě žádoucí a nutná. To však neznamená, že manažer bude neustále měnit své názory a priority podle toho, jak se mění situace. Pracovníci potřebují ke klidné a kreativní práci určitý klid a rovnováhu. A tu právě obstarává konzistentní manažer, který sice do určité míry reaguje na aktuální dění a odpovídá na nové výzvy, ale zároveň v rámci svého pracovního stylu vyzařuje jistý klid, předvídatelnost a neukvapenost.
-mm-