Nové tváře jógy

Podle časopisu Yoga Journal se školy jógy a produkty s ní spojené staly v USA odvětvím s ročním obratem 5,7 miliardy USD a s téměř 16 miliony potenciálních zákazníků. Navíc se objevují další učitelé a studia. Například v současné době je registrováno 18 tisíc učitelů jógy a více než 800 škol. V roce 2004 to bylo 300 škol a 8 tisíc učitelů.

Vliv jógy jde ale za rámec cvičeben a produktů. Jeden zkušený jogín vidí mezi učiteli jógy posun směrem k „sociálnímu podnikání“. Sociální podnikatelé mají za cíl činit věci prospěšné, přinášet pro klienty pozitivní změny a přitom profitovat. Firmy nabízející služby kolem jógy často využívají i spirituální složku a styl se odráží ve všem od oblečení po školení.

 

Například Kennedy a Farrah Nayka Ashlinovi jsou takovými podnikateli. Využívají východní filozofii, aby pomohli lidem žít lepší a smysluplnější život. Ashline se popisuje jako duchovní podnikatel a kouč. Jeho praxe obnáší řadu východních praktik včetně tantry, reiky, aromaterapie, energetického léčitelství a kreativních a dechových cvičení. Ashline také strávil rok v Indii.

Trend směrem k péči o zdraví

Někteří odborníci předvídají, že se jóga v několika málo letech stane nedílnou součástí zdravotního systému. Je totiž cenným terapeutickým nástrojem pro řadu zdravotních obtíží.

Vytvoření pozitivních „vibrací“

L. Hrowitzová a A. Smetanová, které vyučují dětskou jógu, také zažívají úspěch se svou „be.ology“ - řadou triček s pozitivními sděleními. Podle firemních stránek usiluje „be.ology“ o podnícení lidí, aby dali na odiv svou nejlepší energii a sdíleli trochu toho, kdo jsou a v co věří.

Trička dávají na odiv například fráze jako „be.kind“ (buď laskavý), „be.strong“ (buď silný) atp.

-av-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com